Budowa mostu na Bzurze w Łowiczu przez Primost Południe z Będzina – nieustępliwość w dążeniu do celu
Primost Południe, firma z siedzibą w Będzinie, jako główny kontraktor odpowiedzialny za budowę mostu na rzece Bzura w Łowiczu, wykazuje niezłomną determinację, aby zapewnić terminowość prac. Niezależnie od panujących warunków atmosferycznych, na budowie zawsze coś się dzieje.
Ilustracyjnym przykładem tej determinacji jest fakt, że kilka tygodni temu, podczas gdy nasz region doświadczał surowych mrozów o wielkości kilku czy nawet kilkunastu stopni poniżej zera, przedsiębiorstwo to podjęło decyzję o osłonięciu całego budowanego mostu namiotami. Pod tymi namiotami umieszczono nagrzewnice, które miały za zadanie utrzymanie odpowiedniej temperatury umożliwiającej kontynuację prac. Dzięki temu możliwe było wykonanie betonowej płyty nośnej mostu oraz betonowania obszarów, które obecnie stanowią wyraźne kontury chodników.
Dodatkowo firma zadbała o bezpieczeństwo pieszych, układając papa termozgrzewalną po obu stronach mostu na oddzielonych betonowymi krawężnikami ścieżkach dla pieszych. Również na wyznaczonych obrzeżami krawężnikowymi sekcjach mostu, zakończono proces układania zbrojenia podstawy chodników, które niebawem zostaną wypełnione betonem. Po tej operacji planowana jest aplikacja końcowej warstwy nawierzchni wykonanej z żywicy. Następnie rozpoczęte zostaną prace nad instalacją barierek i latarni.
Kolejnym zaplanowanym etapem jest wylanie pierwszej warstwy asfaltu na płycie mostu przeznaczonej dla ruchu samochodowego. Jeżeli tylko warunki atmosferyczne na to pozwolą, firma ma w planach położenie ostatecznej warstwy nawierzchni jeszcze w marcu, zarówno na most, jak i na przyległe do niego ulice: Mostową, Starorzecze i Tkaczew.